سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگى آفریننده در اندیشه‏ات ، آفریده را خرد مى‏نمایاند در دیده‏ات . [نهج البلاغه]

دوستان عزیز...برادران و خواهران بهترین ام

از پست قبل تصمیم گرفتم از این به بعد هر چیزی که  احساس کردم می تونه تاثیری به دلهای شیفته دوستانم بذاره و خودم رو هم منقلب می کنه ، توی خونه کوچیک و محقرم بیارم ... پست قبلی اثرات خوبی رو خودم و دوستانم گذاشت ...باور کنین تا حالا امام رو از این زاویه به این وضوح ندیده بودم..الان که نیگاه می کنم می بینم چقدر دلتنگ امام هستم... امام از این زاویه چقدر دوست داشتنی تر از همیشه است ...انگار داره با صدای زلال آب ...قطره های مهربون بارون رحمت خدا رو نم نم به لب دوستان و فرزندان تشنه اش می رسونه.. این قسمت رو هم از نامه های عرفانی امام به فرزندش مرحوم سید احمد آقا گلچین کردم ..با تامل بخونین ..اگه نشد دوباره بخونین ..ارزش داره ...و من رو هم از دعاتون بی نصیب نکنین ..

و الان: دارم به مطلبی فکر می کنم که می خوام بعد از این پست بنویسم...نوری در تاریکی روضه...مطلبی که خودم راوی اون هستم و برای من نقل مستقیم شد ...ان شاء الله بعد از این پست سعی می کنم اگه خود امام حسین کمک کنه اون مطلب رو بزنم که همه عالم بدونن حسین مصباح الهدی و چراغ هدایته ..حتما وقت بذارین و پیگیر باشین ...به یاری خدا دو سه روز دیگه ..یه روز یا شب که مثل الان که می نویسم از روضه اومدم و حالم خوش بود می نویسمش....التماس دعا ..

*پسرم ! چه خوب است به خود تلقین کنی و به باور خود بیاوری یک واقعیت را که مدح مداحان و ثنای ثناجویان چه بسا که انسان را به هلاکت برساند و از تهذیب دور و دورتر سازد.

تاثیر سوء ثنای جمیل در نفس آلوده ما ، مایه بدبختی ها و دور افتادگی ها از پیشگاه مقدس حق جل و علا برای ما ضعفاء النفوس خواهد بود و شاید عیبجویی ها و شایعه پراکنی ها برای علاج معایب نفسانی ما سودمند باش که هست ، همچون عمل جراحی دردناک که موجب سلامت مریض می شود.

* پسرم ! گناهان را هر چند گوچک به نظرت باشند سبک مشمار(انظر الی من عصیت)=( بنگر چه کسی را نافرمانی کرده ای)...و با این نظر ، همه گناهان بزرگ و کبیره است . به هیچ چیز مغرور مشو و خدای تبارک و تعالی را که همه چیز از اوست و اگر عنایت رحمانی اش از موجودات سراسر عالم وجود لحظه ای منقطع شود ، اثری حتی از انبیاء مرسلین و ملائکه مقربین باقی نخواهد ماند ، چون همه عالم جلوه رحمانیت اوست ....... در هر حال حضور او را فراموش مکن و مغروز به شفاعت شافعان ( علیهم السلام) مباش که همه آنها موازین الهی دارد و ما از آنها بی خبریم .

*پسرم ! هیچ گاه دنبال تحصیل دنیا اگر چه از حلال آن باشد مباش که حب دنیا گر چه حلالش باشد ، راس همه خطایا ست، چه خود حجاب بزرگ است و انسان را به ناچار به دنبال حرام می کشاند.

* پسرم! نه گوشه گیری صوفیانه دلیل پیوستن به حق است و نه ورود در جامعه و تشکیل حکومت شاهد گسستن از حق . میزان در اعمال انگیزه های آنهاست.

* پسرم ! سوره مبارکه حشر را مطالعه کن که گنجینه هایی از معارف و تربیت در آن است و ارزش دارد که انسان یک عمر در آنها تفکر کند و از آنها به مدد الهی توشه ها بردارد. خصوصا آیات اواخر از آنجا که می فرماید: یا ایها الذین امنو اتقواالله ولتنظر ما قدمت لغد و اتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون ...تا آخر سوره.

* چه بسا بعض از همین اصحاب برهان عقلی و استدلال فلسفی ، بیشتر از دیگران در دام ابلیس و نفس خبیث می باشند ( پای استدلالیان چوبین بود) و آنگاه قدم برهانی و عقلی تبدیل به قدم روحانی و ایمانی و ایمانی می شود که ز افق عقل به مقام قلب برسد و قلب باور کند آنچه را استدلال اثبات کرده است .

شادی روح امام هم صلوات بفرستین....



مهدی صفی یاری ::: چهارشنبه 87/3/8::: ساعت 12:51 صبح نظرات دیگران: نظر