سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل احمق در دهانش و دهان حکیم در دلش است . [امام عسکری علیه السلام]

فکر کنم در مرحله اول همه شما از دیدن این تیتر تعجب کنید ، چون یا می گید جل الخالق این دیگه چیه ؟ و یا می گید منظور فلانی چیه ؟ انسانِ چهار پا ؟
درسته یه کم تعجب انگیزه ، چون ما آدمها تقریبا  چیزهایی رو باور می کنیم که می بینیم و این خودش یکی از اشتباهات بشریه چون راه رو برای دست یافتن به چیزهای ماوراء طبیعت می بنده ...اما فکر کنم حالا موقع شه که بگم منظورم از این حرف چی بود.... کدوم آدم چهارپاست . خداوند متعال در آیه 179 سوره اعراف انسانها و اجنه چهارپا رو معرفی می کنه : تعجب نکنید . آیه رو خوب بخونید :
 و لقد ذرءنا لجهنم کثیرا من الجن و الإنس لهم قلوب لا یفقهون بها و لهم اعین لا یبصرون بها و لهم اذان لا یسمعون بها أولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون  ؛ «بسیارى از افراد جن و انس، دل‏هایى دارند که با آن حقایق را نمى‏فهمند، چشم‏هایى دارند که با آنها نمى‏بینند و گوش‏هایى دارند که با آنها نمى‏شنوند.این افراد مانند چهارپایان و بلکه از ایشان پایین‏تر و پست‏ترند و اینان همان غفلت زدگانند» .
خدای متعال کسانی رو که با دل و گوش و  دیده یاد خدا رو نمی کنند و دنیا و متعلقات اون باعث قفل شدن دل و گوش و چشم اونها از درک حقیقت رحمت خدا شده به عنوان هم رتبه با چهار پایان و حتی پایین تر و پست از اونها معرفی می کنه و علت این که خدا انسان و جن غافل رو کمتر از چهارپایان می دونه اینه که چهارپایان از روی نداشتن قوه عقل و درک نمی فهمند و ظرفیت درک حقایق عالم رو ندارن اما خدا به این انسان دو پا قدرت فهم حقیقت و درک واقعیت های خلقت رو داده ، از این رو دیگه روز قیامت هیچ عذری رو نمی پذیرن و اونجاست که دل و گوش و چشم به شکایت از ما می پردازن که ای خدا این فرد ما رو که ساخته شده بودیم برای دیدن و شنیدن و درک واقعیت ها و فیض تو ، مشغول هوا و هوس و عشق و عشق بازی کرد و اونچه خواست با ما کرد ...
دوستان اون روز بعضی از ما ها حتی به چهارپاها حسودی می کنیم .......
اللهم عاملنا بفضلک و لا تعاملنا بعدلک :خدایا با ما با فضل و رحمتت رفتار کن نه با عدل ات ....آمین رب العالمین



مهدی صفی یاری ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 1:3 صبح نظرات دیگران: نظر