سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها می پرسند تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

سریال جواهری در قصر با همه جذابیت ها و جاذبه هاش تموم شد ولی حرف ها و حدیث های مربوط به اون فعلا در جامعه موجوده و لااقل تا مدتی اسم یانگوم بر سر زبان پیر و جوون و حتی کودکان ایرانیه و تصویرش توی آلبوها ، موبایل ها و حتی کیف مدرسه بجه های ایرانی ...اما نکاتی که از این سریال می شه استنباط کرد از دیدگاه من بدین شرح :

1- یانگوم قدر مسلم با جاذبه های اخلاقی و ظاهری اش توانسته جایگاه خوبی در افکار عمومی بخصوص جامعه دختر ما پیدا کنه و این موقعیت باعث می شه که ما بیشتر در ساخت فیلم هامون در سینما و تلویزیون دقت کنیم و بدونیم که در سینما و تلویزیون می شه با ساخت قوی و درست و پردازش مناسب موضوعات اخلاقی و رواج تفکر درستکاری و صداقت جهره های مثل یانگوم و اوشین سالهای دور رو بعنوان یک الگوی اجتماعی به جامعه و قشر هدف یعنی دختران تحویل داد ، کاری که هیچ گاه ما نتونستیم اون رو انجام بدیم و بهترین تولیدات تلویزیونی ما در ارائه زنان و دختران الگو ، فقط تونستن بانوانی طناز و خل و چل مثل پرستو و رعنا رو تحویل بدن که الگوی عملی دختران این کشور اسلامی باشن و هر وقت در خونه ای رو بزنی دخترهای قد و نیم قد اون خونه یه هویی بپرن جلوت و صدا بزنن : پخخخ ....این اون ضعف ساختاری تلویزیون و سینمای اجتماعی ماست .

2- یانگوم بعنوان دختری از جامعه غیر مسلمان ، در اکثر اوقات رفتاری مناسب و همگون با ارتباطات اسلامی از خود بروز می داد و با سانسور مختصری از این فیلم که اونهم بعلت جداناپذیری صحنه های غیر اخلاقی از سینمای غرب و ملل غیر مسلمان و حتی مسلمان اجتناب ناپذیره ، سیمای ایران توانست یک دوره چندین ماهه موفق از پخش و جذب مخاطب رو پشت سر بگذاره و جای تاسف بسیاره که در مقابل به ندرت پیش می آد کارگردانان و تهیه گنندگان ما توانایی چنین خلاقیت وابتکارهای متکی به اخلاق و ادبیات اجتماعی رو داشته باشن .

3- ما سالهاست زن رو در سینمای کشورمون با آرم آزادی از هویت اش دور کردیم و وقار و شخصیت او رو فدای مطامع سیاسی کردیم . این چند سال سینمای ما فقط مشغول تولید فیلم های عاشقانه به سبک هندی و یا راحت تر کردن ارتباطات بین دو قشر دختر و پسر بود و کمتر اثری پیدا می شه که این حالت در اون دیده نشه ... کدام فیلم رو سراغ دارید که بعنوان اثری دینی تولید شده باشه (بجر تعداد انگشت شمار که اتفاقا مردم فهیم ایران بر اساس ذات اسلام گرا و اخلاق مدارشون از اون فیلم ها بشدت استقبال کردن)... اونقدر در سینمای ما خلا شخصیت برای زن احساس می شه که یانگوم پدیده تلویزیون ایران می شه .

4- ما بعد از خرابکاری بعضی از پدیده های سینما و تلویزیون مون و پخش عکس و فیلم های مستهجن اونها حتی به یانگوم هم رحم نکردیم و طاقت دیدن یانگوم بعنوان چهره ای مثبت و اخلاقی رو نداشتیم و با سرعت باد ، عکس های واقعی و غیر واقعی اون بیچاره رو همراه با فیلم های او (غافل از اینکه او بازیگری خارجی و غیر مسلمان و غیر متعهد به ارزشهای دینی ماست) در سطح جامعه از طریق بلوتوث و .... پخش کردیم ...وای که به آبروی یانگوم و چهره مثبت او در جامعه هم رحم نکردیم.... درست کاری که بعضی از دولت های اسلامی در تلویزیون و سینماشون انجام می دن : می بینی در یک تبلیغ تلویزیونی زنی با حجاب کامل ظاهر می شه و چند ثانیه بعد زنی با بی حجابی کامل و هدف ترویج فرهنگ بی خیالی و بی غیرتی در جوامع اسلامیه و بدین وسیله می خوان نشون بدن که اشکالی نداره در کشورهای اسلامی هر کی هر جوری صفا می کنه بگرده ..این همون آزادی بوده که استکبار برای ما مسلمونها کادو پیچ کرده و یه چیزهایی اش هم به ما ایرانی ها رسیده ...!!!!

5- در پایان بعنوان مطلب آخر از دست اندرکاران صدا و سیما و سینمای ایران می خوام که به فهم مردم احترام بذاران و با بهره گیری از تجربه های بدست اومده برن دنبال ساخت برنامه هایی که با رعایت زیبایی های فراوان اخلاق اسلامی از قبیل صداقت ، وفاداری ، ایمان ، گذشت ، عشق به همنوع و..... برای مخاطبان ایرانی خود و حتی مخاطبان اخلاق گرا در تمام جهان ، پدیده هایی بهتر و پویا تر از یانگوم و امثال یانگوم پدید بیارن که فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما سرشار از جاذبه های دینی و اخلاقیه که قدر به مسلم مخاطبان فراوانی رو هم خواهد داشت.



مهدی صفی یاری ::: شنبه 86/8/26::: ساعت 12:27 صبح نظرات دیگران: نظر