سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه شمردنى است به سر رسد و هر چه چشم داشتنى است در رسد . [نهج البلاغه]

اگر تاریخ خلقت را بصورت عصر به عصر ورق بزنیم ، از عصر حجر تا عصر آهن و عصر ارتباطات و فناوری ، هر کدام مشخصه ای دارند که در سایر اعصار وجود نداشته است . پیشرفت ها در ایجاد فناوری های اولیه و بعدها فناوریهای پیشرفته جهت استفاده بشر و بهره مندی هر چه بیشتر اشرف مخلوقات از نعمات الهی فراهم آمدند. هرچند گاهی پیشرفت های ظاهری باعث عقب افتادگی های معنوی گردیدند و انسان را از آنچه که باید به آن می رسید محروم کردند.
با توجه به اینکه قرآن کریم ستون نگه دارنده تمام ارزشهای اسلامی و حبل الله المتین و حقیقت وحی و کتاب سازندگی بشریت است ، بی شک در عرصه خطرها نیز می تواند بهترین دافع و مانع از حدوث وقایع ناگوار ضد ارزشی و مخرب باشد .
انسان سازی و هدایت گری ، خاصیت همیشگی و ماهیت جاودانه این کتاب آسمانی است که از صدر اسلام تا کنون ، کلید نجات بشر از بحران های اخلاقی ، اجتماعی و آشفتگی های معنوی بوده و هست .
ماهیت قرآن، ماهیتی اندیشه محور و دعوت کننده به تفکر و تعقل است .
در عصر جنگ نرم ، دشمن ظاهرا سلاح گرم و آتش و آهن را کنار گذاشته و توپخانه معاندان ، سنگرهای عقیده ای و باورهای ارزشی را نشانه می گیرد .
گاهی سنگری ویران می شود ، گاهی آسیب می بیند و امکان بازسازی وجود دارد ولی گاهی عاملی بازدارنده ، آتش خصم را به سمت خودش بر می گرداند .
قرآن کریم، همان عامل بازدارنده و سیستم ضد موشکی است که با هدایتگری نبی مکرم اسلام (ص) ، اهل بیت علیهم السلام و علمای دین  و ارواح تربیت یافته مومنین ، سمت و سوی آتش دشمن را می یابد و هجمه آتش را به سنگر خصم هدایت می کند و با عمل رادارهای سیستم هدایتگر مدافع ، مسیر حرکت عوامل مخرب و ویرانگر دشمن شناسایی و از اصابت موشک های سهمگین شیطان به سنگر باورهای دینی و معنوی فرد جلوگیری می شود.
قرآن کریم هدایت است ، قرآن کریم سپر موشکی است ، قرآن کریم عامل بازدارنده است ، نقشه راه است ، اسلحه مومن است ، چراغ منوّر است ، قرآن کریم همه چیز یک مومن برای مومن ماندن است .
بی شک با توجه به اعجاز همه جانبه کلام الله مجید ، این کتاب آسمانی برای هر زمان و هر وسوسه نفسی نشانه و آیت دارد . داستان انبیاء می گوید ، راه را از چاه نشان می دهد ، از چاه رفتن یوسف می گوید ، از عزیز مصر شدن اش می گوید ، از بصیرت می گوید ، از حق و باطل می گوید و به قلم قسم میخورد و مژده می دهد که لا تقنطوا من رحمه الله ، ان الله یغفر الذنوب جمیعا.
قرآن سرچشمه بصیرت است و کسی که پای این چشمه نورانی ، عطش معرفت نداشته باشد ، راه را گم می کند و در برهوت جهل  و سرگردانی به عطش ظلالت هلاک خواهد شد .
گاهی شیطان چنان حق را در باطل و باطل را در حق ممزوج می کند که گویا حق همان باطل است و باطل همان حق.
قرآن کریم مثل چشمه ای زلال ، خبائث را می شوید و مسافران خسته و طوفان زده دریای زندگی را به بلد امن و ساحل نجات می رساند که : الا بذکر الله تطمئن القلوب
قرآن راه دوباره دوستی بشر با خداست و در هر بطن اش هزار ستاره امید می درخشد و اتصال قرآن به اهل بیت (علیهم السلام) ، راهی نورانی است که هیچگاه در آن خاموشی و ظلالت و ناامیدی راه ندارد.
باشد که در ماه خدا ، پای سفره قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)  متنعم شویم و سنگرهای اعتقادی و معنوی مان را با تمسک به قرآن و عترت از شر شیاطین و جنگجویان جبهه جنگ نرم حفظ کنیم.



مهدی صفی یاری ::: پنج شنبه 91/5/5::: ساعت 1:7 عصر نظرات دیگران: نظر