سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش و عصای آهنین برگیر و آنگاه درزمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی؛ تا آنکه کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]

این هولوکاست چی چی بوده؟

هولوکاست از یک واژه ی یونانی Holos به معنای تمام و Kalein به معنای سوزاندن است . در کتاب فرهنگ یهود نیز هولوکاست به معنای ( سوزاندن با آتش که به طور کامل از میان برود ) تعریف شده است . با توجه به تعریف فوق می توان گفت که (هولوکاست ، در لغت به معنی قربانی ، قربانی بزرگ ، با آتش سوزاندن و به معبود رسیدن می باشد ) . در کتاب دائره المعارف یهود ( جودائیکا ) واژه ی هولوکاست را چنین تعریف نموده است : از سال 1914 تا پایان سال 1945 نازی ها بیش از شش میلیون مرد و زن و کودک یهودی را در اتاق های گاز کشته و سپس اجسادشان را در کوره های آدم سوزی سوزانده اند ، یعنی بیش از دوسوم جمعیت یهودیان اروپا را قتل عام نموده اند . خلاصه اینکه هولوکاست از جمله واژه هایی بود که در فرهنگ و قاموس سیاسی جهان به ویژه غرب ماندگار شد بدون اینکه هیچ مورخ و مرکز علمی ، تاریخی و یا مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد صحت و سقم آن تحقیق کرده و یا آن را به چالش بکشاند . این وضعیت حدود سی سال ادامه داشت تا اینکه دربارة آن صدها کتاب به رشته ی تحریر درآمد و صدها فیلم و سریان ساخته شده و به زبانهای مختلف ترجمه و در ممالک مختلف دنیا به ویژه جهان غرب به نمایش درآمد و به عنوان یک رویداد تاریخی و واقیعت غیر قابل انکار به افکار عمومی القاء شد و امروزه در محافل دانشگاهی و دیگر مراکز آموزشی در جهان به صورت یک رخداد تاریخی مورد آموزش قرار گرفته است .

هولوکاست ؛ حقیقت یا افسانه

پروفسور ( روبرفورسیون ) متخصص و کارشناس عالی رتبه فرانسوی ( در قسمت ارزیابی و شناخت اسناد و مدارک تاریخی ) پس از ده ها سال مطالعه و تحقیق بر روی اسناد جنگ جهانی دوم در مراکز و مؤسسه های بزرگ مطالعاتی و پژوهشی ، به این واقعیت دست یافت که مسأله ی اتاقهای گاز و قتل عام یهودیها (هولوکاست ) دروغ و افسانه ای است که از سوی بعضی مجامع و سازمان های یهودی و کانون های صهیونیستی ، با اغراض کاملاً سیاسی و اقتصادی ساخته و پرداخته شده است . وی درباره ی فقدان هر گونه شاهد و سند در اثبات وجود اتاقهای گاز نوشته است : در مورد اتاقهای گاز مجاور کوره ها نه دستور ساخت ، نه مطالعه ، نه سفارش ، نه صورت هزینه و حتی یک عکس وجود ندارد . من از چندین اردوگاه که در آن اتاق های گاز بازسازی شده و بقایایی از کوره های آدم سوزی وجود دارند چندین مرتبه بازدید کردم و مکان هایی را که به عنوان مدرک معرفی می شدند بررسی کردم آرشیوها و دست نویس ها و شهادت های کتبی و هزاران سند دیگر را مطالعه کردم ، برای یافتن پاسخ ، بی وقفه از متخصصان و تاریخ دانان پرسش کرده ام ، سالها اما بیهوده ، به دنبال یک بازمانده از تبعیدیان جنگ جهانی دوم بودم که با چشم خود اتاقهای گاز را دیده باشد و یا حتی به یک مدرک راضی بودم اما همین یک مدرک را هم نیافتم . در مقابل آنچه یافتم تعداد بی شماری مدارک یافتم که مایه ی شرمساری افرادی است که هولوکاست را حقیقت تاریخی پذیرفته اند . خاطرات دکتر یوهان پل کرمر پزشک اردوگاه آشویتس که از تاریخ 29 اوت تا 18 نوامبر 1942 به این اردوگاه اعزام شده بود نیز حاکی از این واقیعت است که اصلاً اتاقهای گازی برای کشتار یهودیان وجود نداشته بلکه آنچه که باعث کشتار شده بیماری تیفوس بوده نه آلمانی ها . گروههای پزشکی در اردوگاه ها برای مسدود ساختن و جلوگیری از گسترش بیماری تیفوس ، تنها راه چاره را در سوزاندن اجساد آن عده از اسرایی دیدند که بر اثر ابتلا به بیماری تیفوس جان خود را از دست داده بودند و نیز سوزاندن البسه و اشیاء متعلق به آنها ، تنها راه و متد علمی تجویز شده و مؤثر آن زمان بود که می توانست از سرایت بیشتر بیماری تیفوس جلوگیری کند . بنابراین سوزاندن اجساد به خاطر جلوگیری از سرایت بیماری مهلک تیفوس بوده که عملی انسانی است نه کشتار دسته جمعی یهودیان .

 



مهدی صفی یاری ::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 12:39 صبح نظرات دیگران: نظر