سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش و خود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]

مذهبی های دم دمی مزاج:

شاید خیلی از اینجور آدمها دور و برمون باشن و ما هم روشون دقیق نمی شیم. ظاهر مذهبی اما باطن ...(وای) و یا برعکس ظاهر یه جورهایی غیر مذهبی ولی باطن ماه .بالاخره تکلیف چیه ما باید چیکار کنیم از دست اینجور آدمهایی که هیچوقت نمی شه روشون حساب کرد.تا می ری طرفشون یه چشمه هایی از خوبی و بدی ازشون می جوشه ولی حیف که معلوم نیست می شه روشون حساب باز کرد یا نه؟

راستش من خودم بیشتر با آدمهای مثل کف دست صاف راحت ترم .یا اینوری یا اونوری.بالاخره تصمیم گرفتن چکاره باشن.برای عاقبت شون فکر کردن .تو رفیقی با مثل خودشون می پرن.اما امان از اون دسته از آدمهایی که شناختنشون مثل شناخت اعماق اقیانوس ها سخت و مشکل . یه مدت مذهبی .یه مدت لامذهب .یه مدت یقه آخوندیه .یه مدت رپ .وای از این دسته .راستی شما از کدوم دسته اید .تکلیفتون با خودتون روشنه یانه ؟

من بعضی ها رو می شناسم که از دین و مذهب هر کجا که به راحتی و کیف و حالشون لطمه نمی زنه رو انجام می دن ولی جایی که فرصت خوشگذرونی و کیف و حال ( می گن دین و مذهب سیخی چند؟)

نماز رو یه جوری می خونن چون آدم رو که نمی کشه . روزه رو هم می گیرن چون  خدا گفته بگیرید ( تازه برای سلامتی شون هم خوبه ) . گاها محاسن هم می ذارن ( چون بهشون میآد و خوشتیپشون می کنه) و هیئت برو هم هستن چون صفا داره ..( یه گریه و سینه زنی و ....- خوب این هم یه جورهایی با صفااست- ) و خیلی چیزهای دیگه ای که ضرری برای منافعشون نداره .

اما وای از اون لحظه ای که دین و مذهب چیزی ازشون بخواد که به منافع یا عقاید شخصی یا لذت های اونها لطمه بزنه ..اون لحظه است که دین و مذهب و می بوسن و تو طاقچه می ذارن .

اسلام گفته زنها نباید یه جوری حرف بزنن که مردهای نامحرم تحریک بشن و احتمالا فکر گناه به سرشون بزنه ( اشاره به روایتی ازپیامبر اعظم (ص) که فرموده اند : زنان وقتی کسی درب منزلشان را می زند (نامحرمی) باید آنقدر با وقار جواب بدهند ( صدا تحریک کننده نباشد) که مبادا فرد پشت در از این صدا تحریک شود.

خوب این مورد از اون حرفهایی که منافع و عقاید بعضی از خانومها حتی خانومهای ظاهرا مذهبی رو هم به خطر می اندازه. باید چکار کنیم با اینجور آدمهایی که نتیجه گیری خودشون رو بر نتیجه گیری دین و پیغمبر (ص) ترجیج می دن .

راستی یه وقت فکر نکنید من خیلی متحجرم یا ضد زن ام .نه من خیلی هم آزاد فکرم فقط از کلاهبرداری دینی بدم می آد.زن یک موجود زنده با اختیاره .عین یک مرد.نه بیشتر و نه کمتر ( تازه شاید هم مقام اش بالاتر از مرده = از دامن زن مرد به معراج می رود = الجنه تحت اقدام الامهات ( پیامبر اعظم (ص) : بهشت زیر پای مادران است )و ....اما باید زن اون ابهت   وقار   سرچشمه گی و مظهر عشق و محبت بودن رو حفظ کنه . زن باید ( مرد هم باید) با رعایت تمام شئونی که اسلام برای آزاد بودن و سالم ماندن او و جامعه او تدوین کرده مثل دریایی از رحمت خدایی در تمامی شئونات جامعه حضور فعال داشته باشه .زن نباید عروسک دست خیمه شب بازان نامحرم باشه و اسباب بازی شهوت مردان بی قید جامعه باشه و یا زمینه انحراف جوانان چشم و گوش بسته  رو فراهم کنه .( البته مرد هم کاملا همینطور)

لباس و پوشش ظاهری زن ومرد به همراه لباس و پوشش باطنی اونها یکی از عوامل مهم سلامت یا عدم سلامت معنوی و اجتماعی یک اجتماع بشریه.

راستی کدوم یک از شماها می تونید ادعا کنید که پوشش بد طرف مقابل هیچ اثری در روحیه و احساسات شما نمی ذاره

 

             .شوخی نکنید ..می ذاره..خیلی هم اثر می ذاره و اثرش هم کوتاه مدت نیست .پس پوشش و طرز لباس پوشیدن افراد جامعه خیلی مهمه ..بعضی ها این رو درک نمی کنن..آقا ما نماز می خونیم ..روزه می گیریم ...فلان و فلان اما دیگه می خوایم اینجوری لباس بپوشیم چه ایرادی داره ....امان از بی منطقی ...بابا کی گفته لباس بد بپوشی .کی گفته امل باشی . نه بابا خوشگل باش .خوشتیپ باش .رنگی باش ( نه سیاه و سفید) اما از حدود خارج نشو . یه جوری باش که همه بگن خوشپوشه .تمیزه .با کلاسه اما نگن لخته .نگن آستین اش تا رو شونه بازه .نگن پسره زیر ابرو گرفته . نگن پسره مثل دخترها حرف می زنه .نگن عطر زنونه می زنه و ....و برای دخترا نگن چه آرایش زننده ای ..چه شلوار کوتاهی ( که پاهاش رو یه متر انداخته بیرون = که زمینه ساز چشم چرانی پسرهای فلان . بهمان شده باشی - یا موهاش رو هفتاد رنگ کرده افتاده بجون خیابونها ...اوه اوه مانتوش چه چسبونه چه نازکه ( همه بدنش معلومه) -راستی همین پسرهای قرطی هم با دخترهای قرطی ازدواج نمی کنن.آخه غیرتی انددیگه؟أ

اینها همه باعث رواج کالای گناه .وقتی هم گناه می کنیم اولین قربونی خودماییم بعد جامعه ...آینده ما می شه آیینه گذشته ما - اگه اینجور پسری بودیم خدا اونجور دختری رو برامون تو تقدیر می نویسه و برعکس اگه دختری بودیم با این شرائط مردی قسمتمون می شه عیاش و چشم چرون که تا زنده ایم یک لحظه از دست همدیگه آسایش نخواهیم داشت . یک زندگی بدون حاشیه امنیت معنوی و اجتماعی .یک زندگی تلخ همراه با شک و دودلی .... نماز و روزه و ....همه اومدن که ما اینجوری نشیم ...چه فایده اونها باشن و ما فقط از نماز و روزه خم و راست شدن و تشنگی و گشنگی بهمون برسه.( اشاره به حدیث )

آهای بعضی از مذهبی ها از عروسی ها تون چه خبر ؟

این قسمت بمونه برای بعد دیگه خسته شدم

 



مهدی صفی یاری ::: پنج شنبه 85/9/23::: ساعت 5:9 عصر نظرات دیگران: نظر