سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]

*رجب ماه بزرگ خداست. پیامبر خدا فرمود ماه رجب ماه استغفار امت من است  .فرمود در این ماه این جمله رو زیاد بگین : استغفروا الله و اسئله التوبه
*امام کاظم (ع) فرمودند هر کس یک روز در رجب روزه داری کنه خدای متعال آتش یک سال رو بر او خاموش می کنه  و هر کس سه روز روزه داری کنه بهشت خدا بر او مهیاست .
*ما چطور بنده هایی هستیم :
تا حالا قبرستان رفتیم؟
حتما رفتیم .خیلی خوبه که گاهی به قبرستانها هم بریم .اینهمه خوشی و غفلت داریم . اینهمه سرگرمی داریم . اینهمه دلبستگی داریم .به خونه ، به زندگی ، به تیپ و سر و صورت ، به نوع  گوشی موبایل ، رنگ و مد لباس ، رنگ مو ، ماشین ، طلا، ادکلن ، شغل ، بچه و هزار تا تعلق دیگه .
چه خوبه گاهی بریم قبرستون.آدم سبک می شه و سنگین، می مونه بین بغض و لبخند، بغضی به اندازه همه غفلت هامون و لبخندی به اندازه همه سادگی هامون که چقدر ساده همه حقایق رو فراموش کردیم و داریم خوش می گذرونیم .
گاهی فکر می کنیم اونجا جای بدیه .اما نه اونجا جای عبرته . 
جوونیم و هی دعا می کنیم خدایا پدر مادرمون رو نگه دار .یادمون رفته شاید خودمون قبل از اونها رفتنی باشیم .تو سکوت قبرستان قدم بزنی می فهمی چی می گم .می بینی تو اون سکوت کی ها خوابیدن .چه جالب بچه چند ساله کنار پیر مرد 90 ساله .جوون پیش پیر.قبر زن پیش قبر مرد غریبه .قبر پولدار پیش فقیر.بی سواد پیش نابغه.ای بابا اینجا همه قبرها مثل همن .انگار همه یکی ان .از دور که نیگا کنی می بینی همه یکی ان .سکوت آزارت نمی ده .گاهی خسته می شی از سکوت قبرستان اما نمی بینی در پس این حجاب ها و خاکها چه خبره . یکی داره ناله می زنه .ناله ای که استخون می سوزونه .یک داره جیغ می زنه که اگه می شنیدی پس می افتادی .یکی ....یکی هم داره لبخند می زنه به تویی که هنوز نفهمیدی اینجا اومدی برای چی ؟ حیف که این اثر معنوی که از قبرستون اومدنمون هم گیرمون می آد کوتاهه و چند دقیقه ای که از قبرستون برگشتنمون می گذره با دیدن یه نامحرم ..با دین یه چشم آهویی ..یه صورت لیلایی ..یه دلبر مجنونی ..یه ....دوباره یادمون می ره اجل نزدیک تر از همه چیز غیر از خداست به بنده های خداو اصالت مرگ از اصالت زندگی بیشتره چون هر کس که به دنیا می آد معلوم نیست چقدر زنده است ولی معلومه که حتما خواهد مرد.چه زود و چه دیر.
می تونین ادامه این مطلب رو همین الان در وبلاگ دیگرم به این آدرس مشاهده بکنین:
www.boyekhoda.parsiblog.com

                                                            التماس دعا



مهدی صفی یاری ::: سه شنبه 87/4/18::: ساعت 10:0 عصر نظرات دیگران: نظر